Messen om Botilbud og STU

Botilbudet Holsted deltog i messen
“Ud i fremtiden” & messen arrangeret af
“Ligeværd” i Kolding med fokus på STU

 

Som overskriften beskriver, så har vi haft nogle lærerige dage, hvor fokus specielt har været på vores STU-linje (særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse). Messerne henvendte sig både til de unge, pårørende men også samarbejdspartnere. Der blev netværket på kryds og tværs og uddelt erfaringer.

Det har været nogle fantastiske dage, og ikke mindst har arbejdet op til messerne været interessant, hvor fokusset på PR-arbejde har været i centrum. Fantastisk, at få lov til at udbrede budskabet om, hvad det er Botilbudet Holsted med tilhørende STU står for.

Som aktivitet på vores stand, var der lavet en sansekasse og der blev tilbudt NADA – der var god feedback på aktiviteterne, og det var med til at give et billede af hvor tværprofessionelt vores team er. Theo havde til den store guldmedalje strikket tørklæder, som var populære blandt de unge.

Der var ydermere mulighed for at se, hvilke andre tilbud, der er rundt i landet. Det er altid en fornøjelse og giver inspiration til, hvordan vi kan gøre vores tilbud endnu bedre.

 

Flere artikler om pædagogik:

Inklusion i praksis

Inklusion i praksis

Botilbudet i lægger vægt på, at alle mennesker her på stedet lærer, at forskellighed ikke er forhindring, men at forskellighed er udtryk for mangfoldighed. Vi gør et stort nummer ud af, at der skal være plads til at alle – uanset størrelsen og arten af deres bidrag.

Kampagne for at samle affald på Rømø

Kampagne for at samle affald på Rømø

Kampagne for at samle affald på Rømø Havet optager omkring 71% af jordoverfladen, og dens balance er central for en bæredygtig fremtid. Miljøministeriet skriver: Hvert år driver mere end 1.000 tons affald i land på danske strande — og det er kun toppen af isbjerget,...

Vi er tusindkunstnere

Vi er tusindkunstnere

Beboernes drømme af alle slags skal italesættes og  tages alvorligt. Det er vores opgave at hjælpe med, iscenesætte og garantere miljøet således, at den henviste beboer selv begynder at opdage, at han kan, at han er regnet og at han kan lære mere.